Photobucket

kulaan

Friday, July 5, 2013

Bolehkah Roh Kembali Ke Dunia Nyata..

Photobucket
Seorang pesakit kesejukan sebelum diruqyah..Bila ditanya dari mana x nak jawab..pesakit ni trus kesejukan..menggigil macam dok dalam ais..Den soh kuar guno serban..tak yo nak kuar..Den baca ruqyah...al-fatehah,ayat kursi dan selawat tafrijiah..mohon pd Allah supaya dipermudahkan urusan...menangis pulok dah..den tanya..pehal kau ni..kau ni sapo...aku bini abang bxxxx kata pesakit...(isteri abang bxxxx dah meningga 1 bulan yg lalu..boto ko roh arwah yg ada dlm badan pesakit nih..)...makin lama makin kuat plak dia nangis.. den kata kat dia..kan kau da mati sebulan yg lalu.buat apa kau datang nih..makin kuat plak dia meranung..aku x diterima bumiiiiii..aku banyak dosa kt abang bxxxx......aku minta ampuuuun..huhu kata pesakit sambil nangis...
Den kata minta ampun hanya pd Allah..pd manusia minta mahap...tak yo paham kamprit ni..meraung dan minta ampun kt abg bxxxx...den dah habih iktiar..den kol abang bxxxx...den kata ni ha bini kau nak bercakap..tekojot beruk abang bxxxx....den letakan tipon kt telinga pesakit...pesakit kata..
aku minta ampun..aku buat dosa besar kt abg bxxxx..ampun kan aku...(nangis).berulang ulang cakap benda yg sama..5 ke 6 kali ada agaknya...den x denga la apa abang bxxxx cakap..pas 2 den amek tipon dan becakap abang bxxxx...dia kata sebiji suara arwah..dan dia telah maafkan kesalahan isterinya dunia akhirat dan halalkan makan minum dari dulu lg...
pas 2 den tazkirah ckit..dan minta dia kua..den azan dan pesakit pelahan lahan tenang bila sampai ayat hayya alal falah(baca dlm base arabic)...dan seterusnya normal diakhir azan....Biiznillah..

Sekian citer temberang den..hikhikhik..

Persoalan nya ialah bolehkah roh arwah yg dan meninggal sebulan yg lalu dtg kedunia nyata..kalau ikut ilmu kita yg sedikit ini..x mungkin x akan kembali lg..
Akan tetapi kuasa Allah..Kun faya kun..Sape leh bg pencerahan..Hanya Allah saje yg tahu...

No comments: